Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia

Najhorsia je mlciaca vacsina...
Označenie inzercie
Transparentná samospráva
Transparentná samospráva pre Šintavu
Označenie inzercie

ISSN 1337-8481   Dnes je 9. 11. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
RubrikyRubriky
Videá

Povestná kvapka pretiekla - dodávateľ pitnej vody si so zákazníkmi robí čo chce

Miloš MajkoDátum27. 08. 2012 23:00:18TémaKvalita pitnej vody
200

Kvalite, resp. nekvalitnej pitnej vode dodávanej  Západoslovenskou vodárenskou spoločnosťou  a.s. monopolným dodávateľom tohto tovaru do verejného vodovodu v Seredi sa pravidelne venujeme minimálne od roku  2009. Odvtedy sme do redakcie dostali desiatky e-mailov a vypočuli sme si stovky telefonátov rozčúlených ľudí - zákazníkov, ktorí sa sťažovali na vodu vytekajúcu z vodovodnej batérie hrdzavú, špinavú, tmavú ako káva a pod.

V podstate je to vždy plus mínus o tom istom. Pred nedávnom sme dostali e-mail zase od  Daniela Lőfflera , ktorý uverejňujeme v plnom znení:

Dobrý deň,

bývam na Mládežníckej ulici 157/1, 926 01 Sereď. Dňa 16. 7. 2012 manželka prala veci pre našu trojmesačnú dcérku. Po dopraní zistila, že všetky šaty majú na sebe výrazné hnedé fľaky, ktoré tam predtým neboli. V domnienke, že prádlo zašpinila práčka, nedostatočným vypustením vody z predošlého prania, dala tieto detské veci oprať ešte raz. No ani po druhom opraní fľaky nielenže nezmizli, ale objavili sa ešte ďalšie. Následne sa chcela napiť vody, pričom zistila, že nám z kohútika tečie voda tak kalná, že sa podobá bielej káve.

Na stránke www.zsvs.sk, v sekcii porúch si našla telefónne čísla. Keďže bolo už 15:40, zavolala na príslušné telefónne číslo. Telefón zodvihol pán, ktorý sa predstavil: "Prosím Čistička." Predpokladám, že "Čistička" nebolo jeho skutočné priezvisko, iba sa nepredstavil počas celého telefonátu, napriek tomu, že manželka sa predstavila. Opísala svoj problém, na čo dostala odpoveď, citujem "zrejme je niekde porucha" a ako riešenie dostala odporúčanie "odpustite si vodu, dokedy Vám nepôjde čistá". Na manželkinu otázku "kto nám to zaplatí?" odpovedal "ja neviem". Manželka preto, na pokyn Vášho pracovníka, začala odpúšťať vodu, kým netiekla čistá. Následne dala oprať veci, už tretíkrát. Po mojom príchode domov o 16:30 som sa pokúšal dovolať na číslo 0902 957 607 (toto číslo je zverejnené na stránke http://novinky.sered.sk/clanky/2012-05-11-kvalita-vody-vo-verejnom-vodovode---vyjadrenie-zvs-sala, kde ho uvádza p. Fraňo, ako kontaktný bod pre prípad poruchy), no dané číslo bolo stále nedostupné pri viacerých pokusoch o zavolanie.

Množstvo odpustenej vody bolo podla vodomeru cca 6500 litrov, pričom na jedno pranie sa priemerne minie cca 100 litrov vody + 250 ml prášku na pranie. Žiadam o Váš návrh na náhradu mne vzniknutej škody, pretože som konal na základe pokynov Vášho pracovníka.

Na stránke máte slogan "pijem zdravú vodu, vodu z vodovodu". Preto sme Vám z tejto "zdravej" vody odložili, pre prípad, že by ste sa jej mali chuť napiť.

S pozdravom, Daniel Lőffler

 

Konečne zákazník, ktorý si nenechá skákať po hlave. Áno správne!  Dodávateľ si účtuje cenu za kvalitnú službu a za kvalitný tovar. Dodáva nepodarky - musí znášať škodu. Je vrcholom arogancie dodávateľa, že o probléme vie (máme to písomne v odpovedi na našu reklamáciu)  a napriek tomu zákazníkom vzniknuté škody nielen že dobrovoľne nenahradí, ale ani sa ich  nijako nesnaží kompenzovať.  Mohol by sa takto dodávateľ správať aj vtedy, keby nebol monopolným dodávateľom predmetnej služby napríklad aj u nás v  Seredi?

My sme sa v roku  2011 odhodlali k čiastočnej  úhrade faktúry za  vodné a stočné  a to výlučne za služby a tovar odobratý v kvalite, ktorá bola nami ako zákazníkom upotrebiteľná. Dodávateľ našu reklamáciu neuznal a samotnú reklamáciu vyriešil od stola a bez preverenia skutočností, na ktorých sa reklamácia zakladala. Dodávateľ samozrejme rozhodol vo svoj prospech. A dnes neváha vyhrážať sa odpojením dodávky vody  napriek tomu, že ním dodaný tovar a nami spotrebovaný bol riadne uhradený. Pýtam sa, dokedy si monopolný dodávateľ  Západoslovenská vodárenská spoločnosť  a.s.   bude s odberateľmi robiť čo chce?

 

Dokedy budeme my, zákazníci  naprázdno odpúšťať kalnú vodu do kanála a tým sebe zvyšovať účty a dodávateľovi zisky?

Ďakujem, stačí ! Povestná klapka sa preliala a som odhodlaný ísť do sporu  s tým, že jednoducho nie som ochotný platiť za nekvalitný tovar a služby plnú cenu, nie som ochotný akceptovať argumenty  a  výhovorky dodávateľa založené na starom a hrdzavom  potrubí a nie som ochotný podriaďovať sa  praktikám firmy, ktorá na základe svojho monopolného postavenia  na trhu  ženie prakticky do tiesne každého, kto  by chcel rozporovať  vystavené faktúry a nabúravať  ich zaužívanú prax.

V uplynulom týždni sme sa s kamerou pozreli na filtre v rodinnom dome  Ivana Sklenára, ktoré po niekoľkých  m3 pretečenej mestskej  pitnej vody  vyzerajú tak, že začínam mať obavy vodu normálne používať. Stretli sme sa s Danielom Lőfflerom , ktorý na kameru ukázal vzorku vody, ktorá tečie do jeho umývadla. A podľa e-mailov a telefonátov  ďalších obyvateľov mesta nie sme sami.

Preto vyzývame poškodených občanov, aby sa ohlásili v diskusii a na redakčný e-mail napísali svoje skúsenosti s  dodávkami kalnej vody a uviedli na seba aj kontakty.

V pondelok pred  9. hodinou ráno budeme rokovať s vedením  spoločnosti v  Šali a ak nedôjde k akceptovateľnej dohode, sme rozhodnutí  na spoločnosť podať žalobu. Zastupovať poškodených môže  jedna advokátska kancelária.

V jednom z predošlých článkov týkajúcich sa tejto problematiky sa až  89 %  hlasujúcich čitateľov vyjadrilo, že im dodávateľ dodáva podľa nich vodu nevyhovujúcu. Mýlia sa teda takmer všetci zákazníci, alebo dodávateľ, ktorého situácia na trhu netlačí robiť pre zákazníka prijateľné opatrenia?


Video k článku:


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre

Bottom panel

© transparentnasamosprava.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na transparentnasamosprava.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign