Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia

Najhorsia je mlciaca vacsina...
Označenie inzercie
Transparentná samospráva
Transparentná samospráva pre Šintavu
Označenie inzercie

ISSN 1337-8481   Dnes je 9. 11. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
RubrikyRubriky
Videá

"toto je len psy štekajú a karavana ide ďalej" - ANKETA

Iba pred dvomi dňami sme priniesli informáciu vedenia  MsÚ o odsúhlasenom zámere vybudovať na mestskom štadióne umelý trávnik. Základnú informáciu opakujeme:

"Mestské zastupiteľstvo schválilo na rok 2012 investíciu do mestského štadióna a to vo forme vybudovania nového tréningového ihriska s umelou trávou. Predpokladané náklady na túto zákazku  by mali predstavovať cca 380 tis. Eur bez DPH. Ihrisko bude ako súčasť štadióna  prevádzkovať Správa majetku Sereď, s.r.o.. Konečná cena bude výsledkom elektronickej aukcie. Zákazka bola vyhlásená koncom júla, začiatkom septembra by mal byť známy úspešný uchádzač, ktorý ihrisko vybuduje. Práce by mali prebiehať v septembri a októbri. V novembri by malo už ihrisko slúžiť futbalistom. Ihrisko bude tvoriť trávnik 3. generácie, ktorý bude mať rozmery požadované SFZ na súťaž a bude spĺňať najprísnejšie kritéria FIFA, tzv. 2 hviezdy. Súčasťou akcie je aj vybavenie ihriska, oplotenie a  vybudovanie umelého osvetlenia a elektrickej prípojky."

Do tohto momentu článok čítalo  700 čitateľov a v diskusii pod článkom sa objavilo  38 komentárov. Niektoré z nich vyberáme:

anonym | 31-07-2012 09:06:58 | Celé by to bolo pekné, keby to ihrisko za takmer 12 mil. Sk slúžilo všetkým občanom mesta, z rozpočtu ktorých sa na to vzali peniaze.Alebo odkiaľ sú? Ak to ale má slúžiť zopár futbalistom, ktorých výsledky sú neisté, lebo to tak vo futbale je vždy, tak to vidím ako výsledok istej poslaneckej loby, ktorej ide viac o svoje ego ako o prospech občanov mesta!!

o každom výdavku mesta nad 10 miliónov SK | 31-07-2012 09:44:30 | by malo byť vyhlásené REFERENDUM !!!

anonym | 31-07-2012 10:27:50 | Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale 380.000 € bez DPH je pekná pálka a ak to má slúžiť pár ľuďom (alebo to bude k dispozícii pre všetkých obyvateľov?), tak je to na zamyslenie. Ak by sa tu bežne financovali pre pár ľudí projekty za 380 tis. € bez DPH, tak by sme museli byť dosť bohaté mesto. Existuje predstava ako to bude využívané, keď už to bude spĺňať najprísnejšie kritérií FIFA? Dúfam, že sa tam nebude "len" trénovať, to by bol príliš luxus. Pri ZŠ Fándlyho je jedno celkom schopné ihrisko a nie je nejako využívané. Treba budovať nové?

som proti | 31-07-2012 10:38:01 | Ale sa vam bude dobre hrat pretoze bezny obcan chodi do roboty zohnut chrbat aby sa vam dobre hralo. Toto je uz ozaj vrchol zrusili ste pohotovost ved naco lekara to netreba ale fotbalisti aby nahodou nehrali v kaluziach. Mimo Trencina nema ziadny prvoligista umely travnik. Viem ze to je urcite dobra vec a casom by to setrilo peniaze ale urobte si zbierku medzi sebou v ramci klubu alebo zo vstupneho a nie zo spolocneho. Ja som na seredskom fotbale nikdy nebol a ani nepojdem mna seredsky fotbal nezaujima. Kedy zacnete riesit podstatne veci? V meste neni roboty mimo mesta sa o Seredi hovori ako o Sicilii pohotovost ste zrusili a dokonca ani lekarne uz nemusia mat pohotovosti. Fetakov je plne mesto cely tites cely park. Na Bratislavskej sama prostitutka a cigani sa tu vozia na autach a strielaju po sebe ako v Chicagu. Je to vela penazi ktore si uzije mozno 40 ludi. Urobte radsej bazen alebo plaz alebo nieco co si uzije co najviac ludi ved to ide z nasich penazi nie z Tomcanyho vacku!

pre antifutbalistov | 31-07-2012 10:42:02 | ...predpokladam, ze novovybudovane ihrisko bude vyuzivane i pre ostatnych zaujemcov a nielen z mesta Sered. Odkedy postavili podobne ihrisko v Galante - v zime je pernamentne vyuzite, za co si mesto (alebo klub, neviem kto je vlastnik) patricne kasiruje. Takze, investicia sice trochu vysoka, ale nie neucelna. V konecnom dosledku to prospeje nam vsetkym (seredanom) - lepsie podmienky = vacsi predpoklad uspechu sportovcov = lepsia propagacia mesta. ...alebo bude lepsie splachnut tieto peniaze do geta na cukrovarskej ???

Jozef | 31-07-2012 10:58:51 | pre-pre: ale stale to bude sluzit len uzkej skupine a nie sirokej verejnosti. A pritom uz fotbalisti dostali tento rok dost.
Uz im navysili dotaciu z 39200.- na 40750.-
je to malo?
asi maju dobrych lobistov medzi otcami mesta.
Či?

Michal | 31-07-2012 12:09:45 | Je to úplna hlúposť celé ihrisko a takisto som aby sa vyhlásilo referendum. Ved je to len pre mužov. Dorastenci,žiaci mmusia trénovať inde a prispôsobovať sa mužom kde sú 3 odchovanci to je chorééé. A Galanta to neplatila ale Samsung.

Igor Lehocký | 31-07-2012 12:19:13 | Nie je potrebné byť úzkoprsý. Umelý trávnik je v podstate nezničiteľný a na účel prípravy, tréningu alebo aj regulérnych zápasov vie poslúžiť vždy pre kohokoľvek, nie len pre "A" mužstvo. Neexistuje kvalitnejší terén, ktorý by vedel splniť účel tak, ako umelý trávnik. A podstatné je to, že pre každého, kto požiada o jeho využitie.

Jozef | 31-07-2012 12:40:26 | Igor, v Seredi nie je neznicitelne nic. Uz si zabudol na "kauzu travnik"?
z pera Ľ.V.:
že na futbalovom štadióne došlo k až neuveriteľnému zlyhaniu v rozhodovaní o spôsobe ošetrovania trávnika. Oficiálne sme sa z úst predsedu športovej komisie dozvedeli, že na trávnik niekto aplikoval postrek, ktorý trávnik úplne zlikvidoval. Celý výbor klubu vrátane jeho prezidenta vzal oficiálne celú vinu na seba a preukázal kalkuláciu na cenu 872 109,1 Sk bez DPH na vybudovanie novej trávnatej plochy odvodnenej a zavlažovanej odspodu. Výsledok hlasovania po rozprave, v ktorej sa väčšina kolegov predstavila ako spolok milosrdných bratov bolo schválenie dotácie bezmála 600 tis. Sk.
2.6.2009  co ked sa im teraz bude zdat malo zeleny a znova ho pose..striekaju?

Michal | 31-07-2012 13:55:22 |    Pán Lehocký samozrejme je to na dlho rokov ale neni sú prednejšie veci ako vyhodiť takto peniaze??? Každé mesto má úsporný režim a na toto už má? A druhá vec áno futbalisti to budú mať zadarmo a občania nech si platia že??!!!

Michal | 31-07-2012 14:07:50 |   Zasa ten futbal, do kedy?To pani poslanci v Seredi nic ine nevidia?
Co takto postavit pre mladych skate park, oddychovu zonu pre relax??Poriadne basketbalove ihrisko? Zrevitalizovat kemping?

Igor Lehocký | 31-07-2012 14:20:57 |     Michal, pre futbalistov niet dôležitejšej veci, ako mať tréningové ihrisko pre niekoľko generácií. Ale súhlasím s tým, že aj mnohé iné investície by boli pre mesto užitočné, len vždy je to tak, že čokoľvek sa zainvestuje, vždy sa ozvú hlasy, prečo nemohlo byť zrevitalizované aj niečo iné. Všetko naraz nie je možné, možno časom, keď bude záujem.

Jozef | 31-07-2012 14:30:36 |    Igor, ja si myslim, ze zaujem by aj bol. Ved uz padli nejake navrhy - autokemping, amfik, oddychova zona, kupalisko....
Len to tak vyzera, ze ten zaujem je len zo strany obyvatelov a nie otcov mesta.
A este dalsia vec: ked sa nejaka parta chalanov rozhodne zahrat si fucik na novom travniku, bude im to umoznene a budu to mat zadara?

verim ze pomoze | 31-07-2012 14:39:40 |    Som si isty, ze ihrisko sa vyuzije na maximum, hlavne pomoze mladezi. V zime nebudu musiet hrat na zamrznutej skvare, ktora miestami posobila ako noze pozapichovane ruckami do zeme. Au...

Igor Lehocký | 31-07-2012 14:43:20  Jozef, ja s tebou súhlasím, len nie je dobré všetko hneď pochovávať. Umelý trávnik je vynikajúca vec a je len otázkou, akým spôsobom sa zabezpečí jeho využívanie, vybavenie a zabezpečenie proti poškodeniu napr. brán, sietí a podobne. Myslím si, že za nejakú symbolickú sumu by takýto trávnik mohol byť prístupný aj pre vopred ohlásené športové aktivity verejnosti, samozrejme by termínovo nemohli byť v kolízii s tréningovým procesom ŠKF. Keď je vôľa, všetko sa dá.

seredan | 31-07-2012 14:47:41 |    toto je uz moc. Za tie prachy sa mohli porobit radsej dalsie parkoviska, pripadne bytovky pre mladych. Naco komu bude umely travnik. Tym nasim pajtakom staci aj obycajny. Toto nechapem, daco je tu chore v tomto meste nasom.

pre Igor Lehocký | 31-07-2012 14:53:37 |    ten travnik buduje SKF za svoje, ked sa maju ostatni im prisposobovat, ved to je sukromny klub nie mestsky pokial viem ?

anonym 09:06:58 | 31-07-2012 16:01:57 |    Ku všetkým tým úvahám ako je dobré mať kvalitné tréningové ihrisko:
1. ten umelý trávnik má nesporne svoje veľké výhody!
2. ešte sa len diskutuje a už nie je jasné ako a za akých podmienok bude využívaný a kým!
3.Je tu obrovský nepomer v poskytovaní finančných prostriedkov futbalisti vs. ostatné športy
4. Ak patrí štadión a priľahlé tréningové plochy mestu a SKF je súkromný klub, koľko platí SKF mestu za jeho využívanie? Ak neplatí, tak prečo?
5. Ako by sa dal za spomínanú sumu upraviť veľký park vrátane amfíku, ktorý by slúžil celkom určite väčšej časti obyvateľov než akú predstavujú futbalisti?
6. Súhlasíte, aby sa do preambuly verejného obstarávania dal odstavec, ktorý bude o tom, že na využívanie tejto plochy majú nárok všetci obyvatelia mesta a za rovnakých podmienok?

Robo Horvath | 31-07-2012 16:18:11 |     No pekne, len si investujte, jak zo svojho,ale ked vytunelujete mestsku kasu a potom ludom zase dvihnete dane a poplatky tak dufam ze vas za to zavesia za gule do prievanu.

anonym | 31-07-2012 17:09:17 |    Za tú sumu by sa už dal zrevitalizovať priestor určený na oddychovú zónu pri Váhu. Malo by to nielen estetický efekt, ale hlavne by to slúžilo každému, na rozdiel od trávnika. Inak ihrisko bude prevádzkovať Správa majetku Sereď, dozvieme sa aj kto bude znášať náklady na prevádzku, príp. akým dielom sa na prevádzke bude podieľať ŠKF? (ak sa vôbec bude). Každopádne za tie prachy by som si vedel predstaviť niečo oveľa užitočnejšie a prístupnejšie širšej verejnosti.

janbon | 31-07-2012 20:16:25 |   ako strašne sa teším, že tí čo spochybňujú význam umelého trávnika majú možnosť sa realizovať iba tu v tejto diskusii a nemajú možnosť ovplyvniť jeho realizáciu, lebo umelý trávnik v Seredi bude, konečne. v trnave, Galante,dunajskej, Veľkom Bieli, Senici, Brezovej a v desiatkach ďalším miest po okolí, všade sú hlupáci, že súhlasili s výstavbou umelých ihrísk, iba my v Seredi budme geniálni a zabráňme jeho výstavbe nech sme na smiech celému Slovensku ako Šoporňa so svojím starostom
Myslíte, že tam nemali dôležitejšie veci ako umelé ihrisko? veru mali a predsa ich vybudovali.
Všetko postupne, teraz ihrisko, potom oddychovú zónu, obchodné centrum, amfik ..... ved konečne sa začalo v našom mesto budovať

pre jonbon | 31-07-2012 20:45:35 | Áno,všetko postupne,len v inom poradí!

pre janbon | 31-07-2012 21:00:06 |   v seredi su uz dve umele ihriska borec jedno na fandlyho druhe na stadione, tretie tu niekto spominal bude na hviezdoslavovej, tak tu netrep. otazka je ci potrebujeme umele ihrisko o rozhlohe toho sutazneho a s najvyzsim certifikatom za najvyzsiu cenu.

janbon | 31-07-2012 21:19:07 |  tu sa jedná o trošku väčšie ihrisko,ako tie čo už sú vybudované a pokiaľ viem,to na štadione je pomerne dobre využívané. Neviem čo to tu riešíte, akoby ste touto diskusiou mohli niečo zmeniť, o jeho výstavbe je už rozhodnuté,už sa iba dorieši kto to bude realizovať a za koľko. Lepšia diskusia by asi bola čo napr. s tou opachou, rozostavanou športovou halou, to by možno tá diskusia bola k niečomu, ale toto je len psy štekajú a karavana ide ďalej

- - -

A týmto príspevkom je možné aj poukázať na celý problém. Ako obyčajne v  Seredi -   vysoká investícia a neskutočne dlhodobý záväzok pre nás občanov mesta, námestie, jeho revitalizácia a výrub historicky cennej lipovej aleje, cyklotrasa a jej úroveň, výlučne jednosmerné komunikačné kanály platené zo spoločných finančných zdrojov, výber loga pre  700 výročie prvej písomnej zmienky o meste, využitie starých kasární a teraz nie malá investícia do umelého trávnika.

Nie, nechcem nič kritizovať - chcem iba zdôrazniť posledné slová príspevku človeka, ktorý verejne už takmer tri roky vyhlasuje, ako dopadne vyšetrovanie trestného činu "nezávislým vyšetrovateľom" a  dozorovanie predmetného vyšetrovania  "nezávislým" prokurátorom. Verejne vyhlasuje, že sa mu nič nestane - zatiaľ má pravdu, na  Slovensku   je to žiaľ ešte stále tak.

Takže zopakujem poslednú, podľa mňa najdôležitejšiu vetu zo všetkých príspevkov -  "toto je len psy štekajú a karavana ide ďalej".

Myslím si, že je všeobecne známe, že futbal nepatrí medzi moje silné stránky. Úprimne  však fandím futbalistom a teší ma každý dosiahnutý úspech akéhokoľvek športovca, žiaka, muzikanta, výtvarníka či iného šikovného človeka, ktorý kladne reprezentuje mesto, v ktorom žijem. Noviny perom Igora Lehockého prinášajú spravodajstvo z každého futbalového zápasu  - som tomu naozaj rád.

Nedá mi však nespýtať sa, nie sú niektoré veci - investície či zásadné zásahy do mesta natoľko dôležité, že by o nich mali obyvatelia mesta rozhodnúť, alebo aspoň by mal  byť úzkou skupinou ľudí vo vedení mesta a poslaneckom zbore zistený záujem o takéto rozhodnutia? Nemala by na takto veľké investície jestvovať všeobecná spoločenská objednávka? Nezaváňa toto lobizmom v prospech iba úzkej skupiny ľudí? Iba sa pýtam. Pýtam sa verejne a pýtajú sa aj desiatky ďalších obyvateľov mesta. Pýtajú sa tých, ktorých si volili, aby ich zastupovali a aby konali tak, ako to chcú občania - ich voliči.

Vyjadrite svoj názor v ankete.

 


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre

Bottom panel

© transparentnasamosprava.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na transparentnasamosprava.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign