Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia

Ludia netusia, aku maju moc...
Označenie inzercie
Transparentná samospráva
Transparentná samospráva pre Šintavu
Označenie inzercie

ISSN 1337-8481   Dnes je 9. 11. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel
RubrikyRubriky
Videá

Vyberáme z redakčnej pošty - je, alebo nie je kríza? - reakcia informatika MsÚ

Miloš MajkoDátum18. 08. 2010 01:23:22TémaRedakčná pošta

Reakcia na list pána Juraja zverejnený na stránkach www.seredonline.sk Vážená redakcia, na základe telefonického požiadania p. Majku z nezávislých internetových novín Seredonline posielam odpoveď p. Jurajovi na otázky, o ktorých zodpovedanie požiadal Vašu redakciu a jeho list bol zverejnený na www.seredonline.sk Skôr než zodpoviem konkrétne otázky pána Juraja chcel by som danú problematiku najskôr vysvetliť, aby ako pán Juraj, tak i občan, ktorého odpoveď bude zaujímať mal trošku obraz o čo vlastne ide a pochopil prečo práve teraz sa mesto Sereď rozhodlo s nákupom výpočtovej techniky a taktiež prečo sa nakupujú počítače takých parametrov ako je uvedené vo výzve na predloženie cenovej ponuky zákazky s nízkou hodnotou. Začnem možno trošku zo široka, pretože by som bol rád, aby bolo jasné, že nejde ani o vrchol ani o výsmech občanom ako pán Juraj vo svojom liste uvádza. Výpočtovú techniku uvedenú vo výzve na predloženie cenovej ponuky zákazky s nízkou hodnotou mesto nakupuje pre potreby Mestského úradu a Mestskej polície. Ide o výpočtovú techniku – počítače, tlačiarne a monitory. Načo práve teraz, keď treba šetriť verejné financie nakupuje mesto Sereď výpočtovú techniku? Odpoveď možno bude znieť zvláštne ale mesto nakupuje teraz výpočtovú techniku práve preto, aby šetrilo verejné financie. Vysvetlím. Vzhľadom na finančnú krízu a šetrenie verejných financií mesto Sereď upustilo od nákupu výpočtovej techniky v roku 2008 aj v roku 2009. Práve preto, že bolo treba šetriť, pristúpilo sa k tomu, že žiadna nová výpočtová technika sa v týchto rokoch 2008, 2009 a ani v prvom polroku 2010 sa nebude nakupovať. Takže toto je už tretí kalendárny rok, kedy sa výpočtová technika na úrade neobnovovala. Nedostatok finančných prostriedkov a hospodárska kríza spôsobila, že sa muselo šetriť aj v tejto oblasti podobne ako v iných. Takže v súčasnosti sú najnovšie počítače na Mestskom úrade z roku 2007 (aj to len zopár kusov), monitory sú vo väčšine 17“ LCD v roku 2006 a tlačiarne sú ešte staršie. Monitory a tlačiarne sa v podstate ani nemenia. Je to technika, ktorá vydrží a prežije aj technologický pokrok. Menia sa len v prípade, ak príde k poruche, ktorej oprava by bola nerentabilná. Keďže na Mestskom úrade je približne asi 55 ks počítačov a bola snaha nemať staršie ako 6 ročné, ľahko sa dá vypočítať, koľko ich teba ročne vymeniť (ale to sa žiaľ vzhľadom na nedostatok finančných prostriedkov zdá nereálne aj do budúcna). Žiaľ toto sa nepodarilo uskutočniť a dnešný stav je taký, že počítače sú trojročné (zopár kusov) a ostatné sú staršie alebo podstatne staršie. To, že som napísal, že nákupom výpočtovej techniky vlastne istým spôsobom sa šetria verejné financie som myslel tak, že ak by ani tento tretí rok neprišlo k výmene starých, aj viac ako 7 ročných počítačov, stav, ktorý sa už začal jasnejšie prejavovať minulý a tento rok by pokračoval ešte vo väčšej miere. Staré počítače by sa čoraz viac kazili, bolo by treba ich opravovať – čo je investícia do opravy, cesta do servisu, zo servisu, niekoľkodňový pracovný výpadok, ... A stále, aj po výmene napr. zdroja, harddisku, grafickej karty ..., to ostáva starý počítač, ktorý môže kedykoľvek dožiť. Takže podľa mňa zastavenie nákupu výpočtovej techniky nielen na dva roky ale aj na tento a napríklad ešte ďalšie čo ja viem dva- tri by znamenalo, že na úrade budú počítače, ktoré sa budú čoraz viac kaziť, dožívať a budú sa riešiť iba havarijné stavy. Bude sa investovať čoraz viac do oprav a renovácií ale stále starých, poruchových počítačov, ktorým sa len umelo predlžuje ich „život“. Štatistika po rokoch by ukázala (a to nemusím byť prorokom), že tým, že mesto neinvestovalo niekoľko rokov do obnovy výpočtovej techniky, vôbec nič neušetrilo, práve naopak minulo nemalé finančné prostriedky na opravách. Zistilo by sa, že mesto má počítače, ktoré majú na svojom inventárnom štítku rok XXXX, sú staré, poruchové, ale peniaze sa aj tak minuli – na opravy. Tento rok sa nakupujú počítače, ktoré sa mali nakúpiť už dávno, aj ich počet je taký len preto, že stav je taký, že počítače sa čoraz viac kazia a množstvo financií na ich opravu stúpa. Tento rok to bude nákup v objeme okolo 10 tis. € ale to len preto, lebo sa nenakupovalo v predchádzajúcich rokoch, inak by suma bola oveľa nižšia a tento rok sa nakupujú aj monitory pre kamerový systém Mestskej polície. Takže ak by sa pravidelne vymieňali staré počítače za novšie, bola by výška financií na tento rok možno ani nie tretinová. Avšak posledné roky sa šetrilo a ukázalo sa, že zastavením nákupu niektorých vecí sa veľa neušetrí a ani neušetrilo. Ak sa neinvestuje do obnovy výpočtovej techniky, musí sa investovať do opráv. Ak by sa teda nekupovalo nič ani tento rok, minuli by sa iste nemalé finančné prostriedky na opravy počítačov ale zostali by stále tie isté staré a na budúci rok by bolo treba investovať ešte viac a na ďalší ešte viac, až možno .... Nechcem teraz porovnávať neporovnateľné, ale ani v tých istých topánkach nechodíme 5-7 rokov. Možno na to, aby sme prešli do práce a späť nemusíme mať každý rok nové, dá sa prejsť aj v starých. Technologický pokrok ide rýchlo dopredu, nezastavíme ho a ak chceme kráčať s dobou ... Aj mobilný telefón si mnohí meníme každé dva roky, či každý rok ale prečo keď sa rovnako dobre a kvalitne aj rovnako lacno či draho dovoláme aj zo starého? Takže otázka by mohla byť či mesto potrebuje nové počítače. Tu by sa žiadalo širšie vysvetlenie agendy, ktorá sa spracováva pomocou výpočtovej techniky. Možno nie každý ma celkom dobrú predstavu a bolo by to treba rozobrať ale na to nie je čas ani priestor. Ak by mal však ktokoľvek záujem, stačí zavolať, ohlásiť sa a nikto na úrade nepovie, že vám nevysvetlí a neoboznámi vás s tým, čo všetko stojí za danou agendou. Už dávno to nie je písanie textov v textovom editore. Ak by to tak bolo, naozaj by stačili počítače radu 386 a stará dobrá klasika v podobe T602. Určite áno. Počítače na Mestskom úrade ale aj na Mestskej polície sa nepoužívajú čisto iba na administratívnu činnosť ak by sme pod tým chápali spracovanie dokumentov v programoch MS Word a MS Excel. Počítače pracujú v počítačovej sieti, ktorej jadrom je niekoľko serverov. Hlavná činnosť práce s počítačom nespočíva v práci s textovým a tabuľkovým editorom ale s jednotlivými modulmi Informačného systému samosprávy (tu by to chcelo asi podrobnejšie vysvetlenie, ale bolo by to zasa na dlhšie). Počítače pracujú s vzájomne prepojenými modulmi Informačného systému, od evidenčných (evidencie obyvateľstva, majetku mesta, písomnosti, zmlúv, čísel, ....) cez ekonomické moduly (účtovníctvo, dane, poplatky, rozpočet, pokladňa ....) až po grafické moduly (mapa, ...). Všetky počítače pracujú na relačnej databáze a využívajú jednotlivé moduly Informačného systému samosprávy, ktorý už samotný si vyžaduje isté minimálne parametre. Takisto práca s grafikou, mapami tiež vyžaduje trošku vyššie parametre počítača akoby stačili na spracovanie textov a tabuliek. Počítače, ktoré zamestnanci mesta využívajú, však musia spĺňať isté minimálne parametre, aby vôbec mohli pracovať v počítačovej sieti na Informačnom systéme samosprávy, ktorý však v krátkosti nedokážem priblížiť a predstaviť natoľko, aby sa pochopil princíp a potreba parametrov systému . Ide o väčší rozsiahlejší informačný systém využívajúci modernejšie technológie a relačnú databázu. To všetko v budúcnosti možné a už pripravené na prepojenie na eGovernment. Toto všetko by do budúcna malo ísť týmto smerom. Práve prebiehajúca výzva OPIS všetky systémy samosprávy smeruje práve na túto oblasť. Technológia je daná a ňou aj minimálne parametre. Žiaľ s pomalým Celeronom a 512kB RAM to nepôjde. Mesto Sereď chce získať finančné prostriedky aj z práve aktuálnej výzvy a práve sa pripravuje podanie projektu, aby eGovernmet fungoval časom aj v Seredi. Aj v prípade ak by sa nepodarilo získať finančné prostriedky z fondov EÚ, verím, že sa podarí presadiť elektronizáciu niektorých oblastí a sprístupniť informácie z informačného systému občanom a širokej verejnosti. Ale zasa na Celerone s 512 kB RAM to naozaj nepôjde. Všetci chceme ísť dopredu, využívať modernejšie technológie a tak elektronickou cestou byť bližšie k občanovi. Finančných prostriedkov mesto Sereď nemá veľa a práve v tejto chvíli, v čase hospodárskej krízy je ich ešte menej, ale občan by nemal pocítiť, že služby občanovi pokryvkávajú alebo ich kvalita klesá. Spracovať obrovské množstvo údajov už nie je možné na nevýkonných počítačoch. Žiaľ tak ako hardware aj software sa vyvíja a ide dopredu. Môžeme šetriť tým spôsobom, že si necháme staré počítače, niekoľkoročné s Windows 98, starým Wordom a Excelom. To, načo dnes využívame Informačný systém a modernú databázu, vďaka ktorým dokážeme spracovať v dostatočne krátkom čase obrovské množstvo údajov by sa dalo spracovať aj ručne prípadne nejakým kancelársky balíkom. Tu nejde o to, či to budeme spracovávať modernými prostriedkami výpočtovej techniky alebo trebárs aj na písacích strojoch. Všetko sa dá. Len všetko to je o tom, či ušetríme. Ušetríme? Vôbec nie, práve naopak, bude to ďaleko drahšie, pretože budeme na také obrovské množstvo údajov, ktoré treba spracovať prijať ďalších X pracovníkov, ktorí budú ťukať do písacieho stroja. Ušetríme, ale občan nebude môcť zaplatiť platobnou kartou priamo na úrade, ale ... ale to už preháňam. Len som chcel vyjadriť presvedčenie, že šetrenie v oblasti výpočtovej techniky a v zavádzaní moderných technológií je krokom späť a nie šetrením ale naopak plytvaním verejných financií. Ak viac šetriť, tak určite nie na modernej technike ale niekde inde. Ak investujeme do kvalitnej techniky (ale ja pridám aj do kvalitného software, kvalitných školení a nebudeme sa báť zaplatiť a zamestnať aj dobrých odborníkov, ak nebudeme poukazovať na plytvanie finančných prostriedkov tým, že mesto kupuje počítače s 2 MB RAM pamäti, ak nám nebude vadiť, že na úrade bude pracovať tým odborníkov, ktorých však treba zaplatiť, tak sa naozaj raz dočkáme ozaj kvalitného eGovernmentu, lebo kvalitu výpočtovej techniky pocíti občan až vtedy, keď sa dostane k nemu domov. Môžeme ísť aj inou cestou .... ale naozaj by sme to chceli? Ja si dovolím zopakovať otázku a pridám aj svoju jednoznačnú odpoveď. Potrebuje mesto novú výpočtovú techniku? Odpovedám, jednoznačne – áno potrebuje ju už ako soľ. Dva a pol roka výpadku v obnovovaní výpočtovej techniky je už cítiť a ak nechceme zbytočne investovať do opráv starých počítačov, je na to naozaj najvyšší čas. Ďalšia otázka pána Juraja sa týkala parametrov počítačov, konkrétne či je nutný dvojjadrový procesor a licencia Windows 7. Takže tu už ide o trošku odbornejšiu tému a asi tým občanom, ktorí nie sú zbehlejší v oblasti výpočtovej techniky to bude znieť dosť odborne, ale pán Juraj mi bude iste rozumieť, keď sa takto konkrétne pýta. Dvojjadrový procesor je podstatne výkonnejší ako jednojadrový. O tom, či by stačil aj jednojadrový, tu by som povedal, že áno stačil, ale otázka by mala znieť aj koľko je jednojadrových procesorov na trhu? Dá sa kúpiť? Je to dobrá investícia? Koľko sa ušetrí ak sa nakúpi jednojadrový namiesto dvojjadrového. S procesorom samozrejme súvisia aj iné komponenty, napr. bude treba inú staršiu základnú dosku, pamäte, .... Keďže tieto počítače musia vydržať aspoň 5-6 rokov, aby sme nemuseli kupovať zasa možno o tri roky nové, treba myslieť aj na to, čo bude pozajtra. Ak sa teda takýto počítač o tri roky pokazí, spýtam sa - bude k dispozícií ešte takýto procesor, alebo základná doska? Vývoj ide rýchlo dopredu, možno nie a čo potom? Kúpime nový počítač len preto, že už nie je náhradná súčiastka? A porovnajme pomer cena/výkon počítača. Nákupom jednojadrového procesora, čo už tiež môže byť o chvíľu problém ušetríme niekoľko eúr ale výkon, ktorý však aj dokážeme využiť bude podstatne nižší. Myslím, že dobrý hospodár myslí aj to, čo bude pozajtra a asi by si nekúpil trabanta ak môže mercedes hoci ten by bol o tisícku drahší. Ale to zasa preháňam. Chcel som len pripomenúť jednu múdru vetu, ktorú si trošku prispôsobím: Nie sme takí bohatí, aby sme si kupovali najmenej výkonné a najlacnejšie veci. Nákupom najmenej výkonného počítača aký je na trhu by mesto ušetrilo minimum finančných prostriedkov, ktoré by však muselo vynaložiť o pár rokov. Uvedené parametre výpočtovej techniky (dvojjadrový procesor 2,5GHz, 2 MB RAM, ...) nie sú podľa môjho názoru prehnané parametre. Možno na prácu s kancelársky balíkom áno, ale spracovanie textov a tabuliek nie je prioritná práca, skôr ide o marginálnu oblasť. Podstata práce a využitia výpočtovej techniky spočíva na Informačnom systéme samosprávy, čo je modulárny systém s navzájom prepojenými a kooperujúcimi modulmi pracujúci nad spoločnou databázou v počítačovej sieti. Parametre počítačov, myslím tie minimálne sú dané aj daným Informačným systémom, ktorý a budem sa opakovať žiaľ na Celerone s 512kB RAM by bežal neuveriteľne pomaly, ak by sa vôbec rozbehol. Čo sa týka ostatného hardware, ide o nákup tlačiarní a monitorov. Pokiaľ ide o tlačiarne, kupuje sa jedna rýchlešia, sieťová, na tlač rozsiahlych dokumentov. Bude využívaná sieťovo, teda viacerými pracovníkmi súčasne, hlavne pre agendy učtovných zostáv, hromadnej tlače daňových výmerov ale bude využitá aj pri hromadných tlačových zostavách pre potreby volieb. Ďalšie tri tlačiarne sú klasické malé tlačiarničky, jedny z najlacnejších a parametrami dosť nízko, ale pre základnú potrebu to postačuje. Pokiaľ ide o monitory, kupujú sa dva typy a to celkom bežné a lacné LCD monitory, ktoré budú použité tam, kde už staré doslúžili alebo vymenia staré CRT monitory. Množstvo myslím tiež nie je prehnané. Pokiaľ ide o druhý typ monitorov s TV tunerom, tu Vám žiaľ celkom presne neviem k potrebám takýchto parametrov dať celkom zodpovednú a presnú odpoveďť. Tieto monitory nebudú použité na Mestskom úrade ale na Mestskej polícií. Parametre sú navrhnuté dodávateľom kamerového systému a takéto parametre sú potrebné pre správnu funkcionalitu kamerového systému Mestskej polície. Pokiaľ mám informácie od zástupcu náčelníka, je TV tuner potrebný pre kamerový systém, monitor vyžaduje niektoré špeciálne vstupy (SCART) a veľkosť je potrebná vzhľadom na tú skutočnosť, že na jednom monitore sa súčasne zobrazujú zábery z niekoľkých kamier a to sledovať na nejakej 17-ke by bol asi trochu problém. Keďže ide o bezpečnostnú oblasť, ani ja nevstupujem do toho a ak potrebujete bližšie informácie, prosím kontaktujte náčelníka Mestskej polície alebo jeho zástupcu, ktorí Vám iste ochotne vysvetlia prečo práve takéto parametre monitorov potrebujú. Ja viem len toľko, že tieto monitory budú slúžiť na sledovanie kamier, napojené budú do kamerového systému a budú pracovať nonstop. Nahrádzajú sa nimi staré, ktoré už po niekoľko dosť veľa rokov nonstop prevádzky "dožívajú". Čo sa týka licencie Windows 7, tu sa trošku pozastavím nad položenou otázkou? A čo iné sa dá k novému počítaču kúpiť? Dá sa ešte kúpiť Windows XP? Windows Vista? Pre niektoré servis packy už skončila podpora zo strany výrobcu a keďže počítače musia fungovať aj o 5-6 rokov, verím že vtedy už podpora týchto systémov nebude. Zatiaľ Linux a iné free alebo lacnejšie operačné systémy odložme, vrátim sa k nim neskôr. Možno by otázka stála či to musí byť vo verzií Professional. Tu odpovedám jednoznačne áno. Pre prácu počítača v počítačovej sieti, v doméne a pracujúci s Informačným systémom samosprávy je to nevyhnutné. Žiaľ verzia Home by nebola vhodná. A teraz prečo nie Linux alebo iný operačný systém. Iste ušetrilo by sa nákupom licencií, cena jednej licencií nie je zanedbateľná, ale to je cenová politika nemenovanej firmy, ktorú môžeme buď rešpektovať alebo zvoliť iný operačný systém. Žiaľ Informačný systém rozbehať na Linuxe by asi ako sa vraví nebola sranda, mesto by muselo zaplatiť podporu Linuxu pre Informačný systém, čo by nebolo lacné. Takisto preškoliť niekoľko desiatok zamestnancov na operačný systém, ktorý nikdy nevideli, by bolo tiež problematické a nielen po finančnej stránke. Takže otázka z mojej strany. Bola by inštalácia Linuxu na novozakúpené počítače šetrením finančných prostriedkov?, Iste nie, práve naopak. Ale samozrejme nie je to nemožné. Počítače by mohli bežať s Linuxom, aj s bezplatným kancelárskym balíkom, áno súhlasím aj s tým, že by prvotné náklady, ale len prvotné a len náklady s obstaraním výpočtovej techniky a software, boli nižšie, možno podstatne nižšie. Ale tam by to aj skončilo, Všetko ostatné by bolo drahšie a odvážim sa povedať podstatne drahšie. Múdry hospodár však nepozerá pri nákupe tovaru iba na jeho nákupnú cenu, ale aj na servis, služby, využiteľnosť, životnosť, prevádzkyschopnosť,... Takže cez Linux momentálne cesta nevedie, možno niekedy do budúcna sa to vylúčiť nedá, ale bol by to naozaj veľký zásah do existujúceho systému a naozaj vysoké náklady na takýto prechod. Ak sa pozrieme na slovenské mestá, cestou čisto open source sa vydalo len jedno jediné mesto. Na začiatku bola tiež myšlienka šetrenia a myšlienka zbytočnosti nakupovať licencie. Ako sú spokojní by sa bolo treba spýtať tam. Pokiaľ ja viem, prechod nebol jednoduchý, ani lacný. Na meste sa prechodu venovalo niekoľko informatikov. Máme také možnosti a chceme to riešiť takto aj v Seredi. Ďalšia otázka - bude cena za obstaranie výpočtovej techniky primeraná? Chápem mnohých občanov, že po medializovaných kauzách, pri predražených tendroch v štátnej správe, majú pocit, že sa takto hospodári všade. Veľa sa míňať môže tam, kde na to majú, alebo kde si to môžu dovoliť. Mesto Sereď nemá veľký rozpočet. Na výpočtovú techniku sa z neho ročne ujde len maličké percento. Z toho sa do nových technológií, hardware a software investuje až by som povedal zanedbateľné množstvo. Väčšina ide iba na údržbu. Väčšie investíciu sú len tento rok a to aj preto, že dva a pol roka sa nič nového nenakupovalo. Na obstaranie bola vypísaná v súlade so zákonom výzva na predloženie cenovej ponuky zákazky s nízkou hodnotou. Všetko bolo a bude robené transparentne. Výzva bola zverejnená širokej verejnosti. Štyri firmy, s ktorými bola v minulosti spolupráca boli oslovené priamo, ďalšie štryri sa prihlásili na základe výzvy. Komisia vyberie na základe ponúk tú najvýhodnejšiu. Miesto pre manipuláciu, korupciu alebo úplatkárstvo je úplne nulová, čo môžem s kľudným svedomím prehlásiť. Nejde o žiadne miliónové zákazky. Cena obstaraného tovaru bude na úrovni 10 tis €. Ak mal niekto dobrú a zaujímavú ponuku, mal ju možnosť v súlade so zverejnenou výzvou na predloženie cenovej ponuky zákazky s nízkou hodnotou predložiť a výberová komisia by sa ňou, ako i ostatnými, zaoberala. Mesto nemá finančné prostriedky na to, aby ich bezúčelne alebo nehospodárne míňalo. Zodpovedne môžem z pohľadu informatika prehlásiť, že musím pri tvorbe rozpočtu bojovať obrazne povedané o každý centík. Veľmi dobre musím každú investíciu vedieť obhájiť a verte, že to nie je ľahká úloha, keď požiadaviek na rozpočet je veľa a financií málo. V mojom záujme ako informatika je, aby sa nakúpilo čo najlacnejšie, pretože ak sa mi podarí pri nákupe čosi ušetriť môžem za to kúpiť o jeden počítač, monitor alebo tlačiareň viac. Stav výpočtovej techniky nie je ani zďaleka na Mestskom úrade ideálny a potreboval by poriadnu finančnú injekciu. Nie je umenie zavádzať technológie, keď je peňazí neobmedzene ako keď treba každý centík dobre pootáčať, kým ... Dúfam, že moje vyjadrenie z pohľadu informatika Mestského úradu bude dostatočné a pochopíte pán Juraj potreby nákupu výpočtovej techniky aj potreby parametrov. Verím, že keď porovnáte ceny najnižších parametrov výpočtovej techniky aká na trhu je a ceny nakúpenej výpočtovej techniky, ktorá bude vrátane inštalácie, dodávky a všetkých služieb na úrovni 10 tis.€, nenájdete veľký rozdiel. Ak si nájdete čas a porovnáte pomer cena/výkon najlacnejšieho hardware a hardware s najnižšími parametrami na trhu s tým, čo bolo vo zverejnenej výzve na predloženie cenovej ponuky zákazky s nízkou hodnotou zistíte, že navrhnuté parametre neboli prehnané alebo boli zvolené tak, aby pomer cena/výkon bola čo najvyššia. Ak by vám pán Juraj moja odpoveď predsa len nestačila, prípadne by ste mal pocit, že niečo je inak ako píšem, potrebovali by ste ešte niečo vysvetliť, doplniť, kľudne mi zavolajte na Mestský úrad v pracovnom čase, alebo kedykoľvek napíšte email na adresu informatik@sered.sk a ja sa vám budem snažiť dať podrobnejšiu odpoveď. Prípadne zavolajte a môžeme si dohodnúť aj osobné stretnutie, kde vám vysvetlím aj podrobnejšie danú problematiku. Myslím, že ako vy pán Juraj tak aj ktorýkoľvek občan má na Mestskom úrade dvere otvorené. U mňa určite, teda keď sa vopred ohlásite, lebo som na Mestskom úrade ako informatik sám a pracujem aj pre potreby Mestskej polície, prípadne iných mestských organizácií. Tak aby ste naozaj nenatrafil na zatvorenú kanceláriu č.7, pretože budem práve niekde inde. Myslím, že ak máte akékoľvek otázky, je lepšie keď sa obrátite priamo na človeka alebo ľudí, ktorí vám vedia dať odpoveď rýchlo a presne. Cesta vedie aj cez SeredOnline, ale žiaľ sú to noviny, ktoré by mali skôr informovať ako sprostredkovávať odpovede. Tak ako mi pán Majko zatelefonoval a požiadal ma o vyjadrenie sa k Vášmu listu, ktorý ste poslal do redakcie SeredOnline, tak isto ste mohol zatelefonovať vy, prípadne ako ste písal do SeredOnline, mohol ste napísať priamo na Mestský úrad, prípadne sa aj osobne zastaviť a odpoveď by ste mal oveľa rýchlejšie. Pán Majko zo SeredOnline má iste kopu iných starostí ako vybavovať odpovede na Mestskom úrade za občanov. Nemyslím to v zlom, len do budúcna, skúste sa obrátiť pre odpoveď priamo na zodpovedných ľudí, verím, že budete rovnako spokojný ako keď Vám informácie sprostredkuje SeredOnline. Presne takto to urobil len pred pár dňami jeden z občanov, študent, ktorého zaujímalo presne to, čo Vás. Sám v komentároch na SeredOnline pri vašom liste o tom píše (komentár xyz 16-08-2010 23:40). Takže je tu aj reálny dôkaz, že to takto funguje a nie je to len nejaké sci-fi napísať na Mestský úrad, požadovať odpoveď a aj sa jej dočkať. Všetkým čitateľom SeredOnline i Vám pán Juraj prajem príjemný zvyšok dňa, s pozdravom Ing. Michal Kubala – informatik – Mestský úrad Sereď - - - Pánovi Kubalovi ďakujeme za okamžitú reakciu.


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
›REGISTROVANÍ MENOM‹
registrovaní nickom
všetci

Pre pridávanie komentárov k článkom sa prihláste. Ak nemáte prihlasovacie meno a heslo, zaregistrujte sa tu.

Usporne vykurovanie
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre

Bottom panel

© transparentnasamosprava.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na transparentnasamosprava.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign