Sereď / Ak si myslíte, že to nie je tak, postavte sa na hodinku napr. na Trnavskú, alebo Bratislavskú ulicu. A zistíte, ako vážnym problémom je prakticky nulová navigácia kamiónovej dopravy do množstva logistických centier nachádzajúcich sa v blízkom okolí mesta.
Desiatky krát sa nás (a ďalších obyvateľov najviac vyťažených ulíc) zmätení vodiči bezradne stojac s kamiónom na križovatke pri stavebninách na Trnavskej ulici pýtali, kadiaľ sa dostanú do hľadaného logistického centra.Prišli z rýchlostnej komunikácie R1 vjazdom do mesta SEREĎ – sever. Keďže cieľ ich vykládky je Amazon či Lidl, do mesta ale vchádzať vôbec nemali. Akurát to nevedeli a navigácia ich doviedla tam,kde zbytočne (nie však z vlastnej viny) blokujú dopravu, strácajú drahocenný čas a veľakrát dokonca zmätene kamión s návesom otáčajú, alebo prejdú cez nadjazd pre dopravu nad 3,5 t uzatvorený.
Nie, nesmie nám ísť o úspechy v represii v podobe vybraných pokút. Prioritou musí byť bezpečnosť a tú zabezpečí dobrá navigácia umiestnená včas a dostatočne viditeľne. Ide však o ďalšie vážne zlyhanie bývalého vedenia mesta, ktoré malo už pri povolovaní logistických centier počítať s nevyhnutnosťou dopravu navigovať správne a účelne. Nie zaťažovať už aj tak ťažko skúšanú infraštruktúru mesta a trpezlivosť jeho obyvateľov.
Riešenie?
Okamžité (aj tak je už neskoro) navrhnutie a zhotovenie dostatočne účinného navigačného systému k jednotlivým logistickým centrám a firmám. Nie na náklady mesta, ale dotknutých firiem. Mesto by malo pôsobiť ako iniciátor a koordinátor projektu. A stavebný úrad nekomplikovať veci tam,kde je príslušný v rozhodovaní.
Nevymýšľajme už dávno vymyslené! Odpozerajme si plne funkčné a v praxi otestované veci a hlavne – robme rýchlo. Napravujme to, čo pre neschopnosť za roky nezrealizovala predchádzajúca samospráva mesta.